"שומר אחי": הצצה לתרגיל של חיל הרפואה

    קובי פינקלר No Comments on "שומר אחי": הצצה לתרגיל של חיל הרפואה
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on עד מתי: רועי בית יעקב הי"ד מעלי נפל בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחיל הרפואה קבעו יעד : מניעת איבוד נפגעים בשדה הקרב. "מבט על מספר ההרוגים במלחמות השונות, מלמד על ירידה משמעותית בהרוגים, למרות שחומרת הפציעות עולה" כך אומר בצהרים קצין בכיר במערך הרפואה עם פריסתו של בית חולים שדה, במסגרת תרגיל רחב היקף של חיל הרפואה.

    לשם הדגמה מביא הקצין את העובדה שבמלחמת לבנון השנייה היו 15% הרוגים מכלל הפצועים לעומת מלחמת יום כיפור שבה היו 35% הרוגים מכלל הפצועים "בהסתכלות כוללת על ההרוגים" אומר הקצין "90% מקרב ההרוגים מתים בשעה הראשונה, שליש מדימום ורבע עד שליש הם נפגעים ברי הצלה שאותם ניתן להציל על ידי טיפול נכון". מטרת התוכנית "שומר אחי" היא להוריד בחצי את מספר ההרוגים מקרב הנפגעים.

    הקצין מספר: "לקחנו את הרפואה קדימה ועשינו מספר פעולות, שאנו מאמינים שבעזרתן נצליח למנוע תמותה של נפגעים בשדה הקרב: נתנו לכלל הלוחמים בסדיר חוסם עורקים חדש מסוג "קט", ח"ע ( חוסם עורקים) שניתן לשים עצמאית, כך שהלוחם יוכל לטפל בעצמו בשעה הראשונה שהיא השעה הקריטית, נעשה שימוש בבובות חכמות שיודעות לדמות דימום ומאפשרות תרגול של הלוחמים בהנחת ח"ע, כשכלל הרופאים מצוידים בתחבושת חכמות שיודעת לקרוש דם ולא רק לספוג אותו, הבאנו מטפלים בכירים לשטח: בכל גדוד בצה"ל יש ארבעה רופאים בכירים ובנוסף חוליית טיפול פלוגתית. לחוליות הטיפול הפלוגתיות יש תרופה בשם "אקסה קפון" אשר עוצרת דימום. התרופה מורידה תמותה מדימום בשלושים אחוזים. לכל רופא בפלוגת לוחמים יש עשר אמפולות כדי שיוכל לתת מענה עם התרופה הזו בזמן אמת. כמו כן נעשה שימוש באבקת פלזמה שמחליפה אמפולות של מי מלח שהיו בשימוש עד כה. האבקה תוצרת גרמניה וצרפת. האבקה עצמה מתערבבת עם מים סטריליים ומוזרקת לגוף. הפלזמה נמצאת אצל הרופאים ברמת הפלוגה. אנו היחידים בעולם בעלי היכולת הזו בשטח" אומר הבכיר.

    רק כדי לסבר את העין והאוזן. מתברר שלבית החולים בשדה יש עצמאות תפעולית למשך ארבעה ימים. הסגל הרפואי מונה כ121 אנשים, לא כולם עם הכשרה קרבית אבל כולם עם הכשרה רפואית.

    קצין רפואה ראשי תא"ל פרופסור איציק קרייס מסביר בתרגיל שבית חולים שדה נועד להחליף או לתגבר בית חולים קיים במצב לחימה או אסון והוא מהווה עתודה לאומית "זהו חלק מהתוכנית האסטרטגית לבניין כח- "שומר אחי 2020".

    היכולת נובעת מהחלטה שלנו לקדם ולשפר את יכולת הטיפול המתקדם של צה"ל. בית החולים משמש כיחידה בסיסית למענה במשלחות הומניטריות של צה"ל בארץ ובחו"ל כמו שראינו לאחרונה בפיליפינים ובהאיטי. לבית החולים יכולת אשפוז של 60-100 מיטות, קליטת 240 פצועים ביום ופתיחת ארבעה חדרי ניתוח במקביל. היכולות כוללות גם שירותים שאינם מיועדים רק לחיילים וביניהם חדר לידה, כאשר סגל בית החולים מורכב מאנשי הרפואה הטובים בארץ בסדיר ובמילואים שחלקם בעלי ניסיון רב למתן מענה רפואי בשדה בעת אסון." מסכם קצין הרפואה הראשי.

    וכעת נותר רק לייחל שלא נזקק להם.
    YEH_0217 (1)



    0 תגובות